Jak korzystać z Google Meet na komputerze? – lekcje online

Skoro trafiłeś na tę stronę, to znaczy, że zalogowałeś się już na swoje konto szkolne G Suite dla Szkół i Uczelni – jeśli nie, to najpierw zajrzyj do instrukcji jak się zalogować do konta szkolnego.

Jeśli jesteś tu nadal, to oznacza, że chcesz połączyć się przez aplikację Google Meet, która umożliwia uczestniczenie w lekcji online prowadzonej przez twojego nauczyciela. Co więc należy zrobić? To nic trudnego, wykonaj kilka poniższych kroków!


UWAGA! Przy korzystaniu z telefonu podczas rozmów on-line prosimy pamiętać o ewentualnych kosztach połączeń – nie odpowiadamy za nie, a mogą być czasem duże, gdy korzystamy z połączeń w telefonach na kartę lub abonament po wykorzystaniu limitu danych!


Postępuj więc wg instrukcji:

  1. Wejdź na stronę: https://myaccount.google.com

  2. Kliknij: zaloguj się:

  3. Brawo! Jesteś już zalogowany na swoim koncie G Suite. 

  4. Teraz kliknij w prawym górnym rogu obok na kwadrat z kropek, a później wyszukaj ikonki Meet:

  5. Po wybraniu ikonki Meet pojawi się nowe okno, dalej wybierz „Rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania”: 

  6. Wpisz nazwę spotkania, które otrzymasz od nauczyciela, później kliknij „Dalej”:

  7. Nie martw się, jeśli mikrofon lub kamera nie działa (sprawdzimy to dalej), po prostu kliknij „Dołącz”!

  8. Dołączyłeś już do lekcji online! Brawo! Jeśli nie działa kamera lub mikrofon, możesz to sprawdzić klikając na kłódkę przy adresie strony:

  9. Teraz możesz sprawdzić, czy mikrofon i kamera mają zezwolenie na korzystanie ze strony. Uwaga opcje te mogą wyglądać trochę inaczej w różnych przeglądarkach. Tu na ekranie są pokazane opcje w przeglądarce Chrome, którą rekomendujemy. Nie ma jednak żadnych problemów z korzystaniem z przeglądarki Mozilla Firefox, czy Microsoft Edge: