
Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym/na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
- Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ujęte są w aneksach do kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów.
- Ocenie podlega wiedza i umiejętności ujęte w NaCoBeZu w formatkach przesyłanych uczniom z każdego przedmiotu.
- Jeśli uczeń nie ma dostępu do formatek, jego rodzic/prawny opiekun informuje o tym wychowawcę, który wraz z dyrektorem ustala sposób przekazania uczniowie potrzebnych materiałów.
- Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w statucie Zespołu Szkół w Luboniu.
- O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły poprzez dziennik elektroniczny. Oceny proponowane podawane są w dzienniku elektronicznym.
- Zmiany w wagach ocen: waga testu on-line traktowanego, jako sprawdzian to 2, kartkówka on line w formie tesu – 2, odpowiedź ustna przed kamerką – 4, poprawa sprawdzianu, czy kartkówki pisanej on-line – waga 4.
- Odpowiedź ustna: uczeń umawia się na odpowiedź ustną w czasie konsultacji on-line/telefoniczną z własnej inicjatywy lub z inicjatywy nauczyciela. Nauczyciel powiadamia ucznia o tym na Librusie lub w czasie lekcji on-line. Podaje zagadnienia, które uczeń powinien powtórzyć. Jeśli uczeń nie stawi się bez usprawiedliwienia na konsultacjach traktowane jest to, jako nieprzygotowanie i skutkuje oceną niedostateczną. Uczeń może być pytany na lekcji na zwykłych zasadach.
- Uczeń, który nie zareaguje na polecenie nauczyciela odpowiadając przez mikrofon lub pisząc na czacie otrzymuje minus za brak pracy na lekcji. Trzeci minus oznacza ocenę niedostateczną.
Aneks do kryteriów oceniania z matematyki – matematyka – nauczanie zdalne
- Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
- Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:
- testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i zakresie materiału, w celu rezerwacji dostępu do komputera – dostęp do testu tylko raz, w wyznaczonym czasie), w przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału w formie papierowej w ustalonym przez nauczyciela terminie w momencie powrotu do szkoły
- wykonane zadania, karty pracy przesyłane są przez uczniów na nośnik wskazany przez nauczyciela w określonym terminie (e-mail podany przez nauczyciela). Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń musi je wykonać.
- Pozostałe ustalenia są zgodne z wcześniej podanymi kryteriami oceniania (wrzesień 2019).
Aneks do przedmiotowego system oceniania Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące – język angielski – nauka zdalna.
Uczniowie podczas nieobecności w szkole będą oceniani za: – zadania domowe, prace pisemne, karty pracy, skany, nagrania, spotkania na Hangout, Skype.
Narzędzia wykorzystywane w czasie e-nauczania to Librus, Classroom, Skype, Messenger, Zoom, Padlet, Liveworksheets, wordwall i inne platformy i komunikatory wskazane przez nauczyciela.
- Ocen z aktywności na czas zajęć poza szkołą nie przydziela się.
- Nieprzygotowanie – czyli nieodesłanie w terminie zadania zleconego przez nauczyciela. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania we wskazanym terminie, traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć. Uczniowi przysługują 2 nieprzygotowania w semestrze, trzecie nieprzygotowanie oznacza ocenę niedostateczną o wadze 2. Zdobyte dotychczas nieprzygotowania pozostają ważne.
- Poprawa ocen – uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela, po uprzednim uzgodnieniu.
- Wagi ocen – na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.
Wagi ocen:
- sprawdzian – 6
- kartkówka – 4
- odpowiedź ustana/speech/nagranie – 4
- karta pracy/ praca z tekstem – 2
- projekt – 4
- ocena ndst za nieprzygotowania – 2
- praca w grupach – 1
- wypracowanie – 3
- zadanie dodatkowe raz w semestrze – 6
- zadanie domowe – 2
- test na platformie – 1
Procentowe progi ocen:
- 96-100% celujący
- 86-95 bardzo dobry
- 70-85% dobry
- 50-69% dostateczny
- 35-49% dopuszczający
- 0-34% niedostateczny
Aneks do przedmiotowego system oceniania SP 4-8 język angielski – nauka zdalna:
Uczniowie podczas nieobecności w szkole będą oceniani za:
– zadania domowe, prace pisemne, karty pracy, skany, nagrania.
- Aktywność na czas zajęć poza szkołą nie przydziela się.
- Nieprzygotowanie – czyli nieodesłanie w terminie zadania zleconego przez nauczyciela. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania we wskazanym terminie, traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć. Uczniowi przysługują 2 nieprzygotowania w semestrze, 3 nieprzygotowanie oznacza ocenę ndst o wadze 2. Dotychczasowo zdobyte np. pozostają ważne. Brak reakcji na wysłane zadanie skutkuje oceną niedostateczną.
- Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian dopóki uczniowie nie wrócą do szkoły.
- Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadnie otrzymane w czasie e- nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela.
Aneks do kryteriów oceniania – przedmioty przyrodnicze – nauka zdalna
- Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem wagowym, a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym systemem procentowym (odpowiednim dla SP i LO)
- Uczeń może wykazać się swoją wiedzą poprzez:
- Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.) wyznaczonych przez nauczyciela na stronie szkoły a następnie przesłanie ich na wyznaczony przez nauczyciela adres mailowy lub grupę społecznościową, komunikator itp.
- Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości na Librusie
- Wykonanie zadań na platformach edukacyjnych
- Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na platformie e-nauczanie
- Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie e-nauczanie
- Informacja na temat testów sprawdzających wiedzę umieszczana będzie zawsze w poniedziałek do godz. 10.00. Określona zostanie dokładna data i godzina testu (oraz czas jaki będzie przeznaczony na test np. 15 min) tak aby uczniowie mogli dostosować potrzebę skorzystania z komputera do innych domowników.
- Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w formie papierowej w ustalonym terminie przez nauczyciela
- Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.
- Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania). Ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika, a przy ustalaniu oceny na koniec poszczególnych semestrów brane są pod uwagę obydwie oceny (uzyskane w pierwszym terminie i z poprawy).
- Nie poprawia się ocen z kart pracy.
- Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy
Aneks do kryteriów oceniania język polski – ocenianie w trybie zdalnego nauczania
- Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.
- Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Będą one sprawdzone po powrocie do szkoły.
- Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne będą oceniane na ocenę niedostateczną.
- Nauczyciel może przygotować test na platformie e-nauczanie i będzie on wtedy na ocenę.
- Nie tworzymy dodatkowych kryteriów. Mamy wiele, które łatwo dopasować do e-nauczania (m.in. wypowiedzi pisemne, zadanie, inne). Każda ocena jest zawsze opisana w komentarzu.
- Poprawa ocen- uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w ciągu dwóch tygodni.
Aneks do kryteriów oceniania nauczanie początkowe – nauczania zdalne
- W okresie zdalnego nauczania nauczyciel ocenia prace ucznia z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
- Każdy nauczyciel wybiera dowolną i dogodną formę pracy i informuje rodziców i uczniów o wybranej metodzie pracy. W okresie tym nauczyciel monitoruje i realizuje podstawę programową.
- W okresie zdalnego nauczania nauczyciel wystawia min jedną ocenę w tygodniu jednak nie więcej niż trzy.
Aneks do kryteriów oceniania – wychowanie fizyczne – nauczania zdalne
Praca zdalna w wychowaniu fizycznym realizowana będzie z części podstawy programowej, zaliczamy do niej elementy edukacji zdrowotnej, przepisy gier zespołowych, historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytnej. Wszystkie wiadomości dla uczniów będą przekazywane w formie plakatów, prezentacji, konspektów oraz filmów instruktażowo-pokazowych. Uczniowie będą ocenianie za zadane referaty, mini – prezentacje lub odpowiedzi z quizów wyżej wymienionych elementów podstawy programowej.
Aneks do kryteriów oceniania – religia – nauczania zdalne
- Zadania (w rozsądnej ilości) będą określone i ocenianie w kategoriach: obowiązkowe i dla chętnych,
- Oceny zachowują swoją pierwotną wagę,
- Zadania mogą być przez uczniów przesyłane w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych w określonym przez nauczyciela terminie i na wyznaczony adres, komunikator itp.
- Uczeń może poprawić każdą ocenę za „zdalne zadanie” po powrocie do szkoły (albo do wskazanego przez nauczyciela terminu, gdyby kwarantanna się znacznie przedłużyła)
- Uczeń chętny do wykonania dodatkowej pracy na wyższa ocenę umawia się z nauczycielem.
- Nauczyciel podaje temat i wyznacza termin oddania/wysłania tej pracy.
- Opracowania uczniów muszą mieć wskazane źródła.
Aneks do kryteriów oceniania – historia i wos – nauczania zdalne
- oceniane będą karty pracy (zdjęcia lub skany), zadania z mapami, odpowiedzi na pytania przesyłane drogą mailową we wskazanym terminie, zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
- odpowiedzi ustne z wykorzystaniem platformy do komunikacji online,
- testy na platformie e-nauczanie udostępnione przez nauczyciela we wskazanym czasie,
- dłuższe wypowiedzi pisemne na zadany temat zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
- wszystkie prace muszą mieć bibliografię, prace niesamodzielne będą oceniane na ocenę niedostateczną,
- uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną
- uczeń umawia się na odpowiedź ustną w czasie konsultacji z własnej inicjatywy lub z inicjatywy nauczyciela. Nauczyciel powiadamia ucznia o tym na Librusie lub w czasie lekcji on-line. Podaje zagadnienia, które uczeń powinien powtórzyć. Jeśli uczeń nie stawi się bez usprawiedliwienia na konsultacjach traktowane jest to, jako nieprzygotowanie i skutkuje oceną niedostateczną.
Aneks do kryteriów oceniania – plastyka – nauczania zdalne
Uczeń ma do wykonania pracę plastyczną, której tematyka i sposób wykonania zostanie podany w formatce na dysku szkoły. Termin wykonania – 2 tygodnie. Pracę należy podpisać na pierwszej stronie, wyraźnie, drukowanymi literami: imię, nazwisko, klasa,zrobić zdjęcie i wysłać na adres: dydowicz@sp3lubon.pl
Aneks do kryteriów oceniania – technika, muzyka – nauczania zdalne
Muzyka
- Uczniowie zapoznają się z podanymi zagadnieniami na podstawie linków do stron internetowych, sporządzają krótkie notatki w zeszycie wg pytań zadanych w formatkach lekcji, które zostaną ocenione po powrocie do szkoły.
- Wykonanie piosenek przesłanych za pomocą linków do melodii i tekstów uczniowie będą mogli zaliczyć po powrocie do szkoły .
Technika
- Prace techniczne zadane do wykonania będą ocenione po powrocie do szkoły.
- Zagadnienia teoretyczne uczniowie opracowują na podstawie linków do stron internetowych ,lub mogą korzystać z własnych źródeł. Notatka musi zawierać minimum odpowiedzi na pytania zawarte w formatce lekcji. Oceny za przygotowanie notatki otrzymają po powrocie do szkoły.
- Jeśli w formatkach lekcji zamieszczone są linki do filmów edukacyjnych, a nie jest zaznaczone, że film jest dla chętnych uczeń ma obowiązek obejrzeć film.
Ocenianie zachowania (obowiązkuje do końca zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2019/2020)
Zmiana w punktowym systemie oceniania zachowania
Na koniec roku oceny zachowania wystawiane będą zgodnie z poniższą skalą:
wzorowe – powyżej 180 punktów
bardzo dobre – 140-179
dobre – 100 – 139
poprawne od 50 do 99
nieodpowiednie – od 0 do 49
naganne poniżej 0
– Na początek semestru każdy uczeń otrzymał 100 punktów i oprócz tego otrzymał dodatkowa ilość punktów za zachowanie z 1 semestru (np. za wzorowe – 30).
-Biorąc pod uwagę, że do 12.03 byliśmy w szkole normalnie, po 12.03 uczeń ma mniejszą możliwość otrzymania punktów dodatnich, ale także ujemnych, czyli nie schodzi mu z puli tych 100 punktów,
.- Na koniec roku wychowawca ma pulę do 30 punktów przyznania każdemu uczniowi – będzie doliczone w czerwcu, uczeń dokona swojej samooceny-która będzie także doliczona do liczby wszystkich punktów (także w czerwcu)
Podczas zdalnego nauczania uczniowie nie otrzymują punktów za frekwencje, brak spóźnień i brak godzin nieusprawiedliwionych.
Uczeń może zdobywać punkty dodatnie w czasie nauczania zdalnego za działania opisane w regulaminie oceniania zachowania ( zakłdka dokumenty szkoły), które możliwe są obecnie do zrealizowania.
W roku szkolnym 2020/21 do końca I półrocza obowiązuje system punktowy zapisany w regulaminie oceniania.
Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny
- Egzamin klasyfikacyjny
- Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na wniosek rodzica/ opiekuna prawnego lub ucznia pełnoletniego (LO)-wniosek powinien być przesłany przez e-dziennik ewentualnie drogą e-mailową na adres szkoły: zswluboniu@gmail.com a w przypadku braku takiej możliwości przesłać pocztą lub przynieść do szkoły w wersji papierowej .
- Dyrektor przez e-dziennik uzgadnia datę i godzinę egzaminu klasyfikacyjnego. Tymi samymi kanałami potwierdza fakt przyjęcia terminu przez rodziców/ opiekuna prawnego ucznia lub ucznia pełnoletniego.
- Nauczyciel opracowuje i przesyła zagadnienia na egzamin z zakresu obowiązującej podstawy programowej danego przedmiotu. Treści dostarcza mailem lub przez e-dziennik rodzicom/opiekunom prawnym/uczniowi.
4.Egzamin klasyfikacyjny ma formę pisemną i ustną przy użyciu narzędzi elektronicznych wskazanych przez nauczyciela i używanych dotychczas przez ucznia ( Google Meet, skype itd.).
- W przypadku uczniów nie posiadających wymaganego sprzętu lub dostępu do sieci, w sytuacjach wyjątkowych egzamin przeprowadzony może mieć formę drukowaną i odbyć się na terenie szkoły po wcześniejszym ustaleniu wszystkich środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad BHP.
- W sytuacji braku możliwości uczestnictwa w egzaminie ze względu na stan zdrowia uczeń informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając skan zaświadczenia lekarskiego lub oświadczenie rodzica pod wskazany adres mailowy szkoły.
7. Z egzaminu klasyfikacyjnego przewodniczący komisji sporządza protokół, drukuje i dołącza do arkusza ocen ucznia.Jeśli to możliwe drukuje się pracę ucznia, która także zostaje dołączona do protokołu.
II. Sprawdzian wiadomości i umiejętności
- W sytuacji uwag rodziców/ opiekunów prawnych lub ucznia, co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z przedmiotu lub oceny klasyfikacyjnej zachowania rodzic/ opiekun prawny lub uczeń na prawo zgłosić swoje zastrzeżenia w formie elektronicznej lub papierowej w ciągu pięciu dni od otrzymania oceny.
- Dyrektor weryfikuje, czy ocena została wystawiona zgodnie z obowiązującymi przepisami, w przypadku uchybień , powołuje komisję do przeprowadzenia egzaminu drogą elektroniczną, by ustalić właściwą ocenę z przedmiotu.
3.Egzamin sprawdzający ma formę pisemną, o ile to możliwe i ustną przy użyciu narzędzi elektronicznych wskazanych przez dyrektora.
4. W przypadku uczniów nie posiadających wymaganego sprzętu lub dostępu do sieci, w sytuacjach wyjątkowych egzamin przeprowadzony może odbyć się na terenie szkoły po wcześniejszym ustaleniu wszystkich środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad BHP.
5.W sytuacji braku możliwości uczestnictwa w egzaminie ze względu na stan zdrowia uczeń informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając skan zaświadczenia lekarskiego lub oświadczenie rodzica pod wskazany adres mailowy szkoły.
6. Z egzaminu sprawdzającego przewodniczący komisji sporządza protokół, drukuje i dołącza do arkusza ocen ucznia .Jeśli to możliwe drukuje się pracę ucznia, która także zostaje dołączona do protokołu.
7. W sytuacji zgłoszenia uwag dotyczących oceny zachowania dyrektor powołuje komisję, która poprzez głosowanie, na podstawie dostępnych informacji ustala ostateczną ocenę zachowania. Spotkanie komisji odbywa się on-line.
- Egzamin poprawkowy
- Dyrektor przez e-dziennik uzgadnia datę i godzinę egzaminu poprawkowego. Tymi samymi kanałami potwierdza fakt przyjęcia terminu przez rodziców/ opiekuna prawnego ucznia lub ucznia pełnoletniego.
- Nauczyciel opracowuje i przesyła zagadnienia na egzamin z zakresu obowiązującej podstawy programowej danego przedmiotu. Treści dostarcza mailem lub przez e-dziennik rodzicom/opiekunom prawnym/uczniowi.
3.Egzamin poprawkowy ma formę pisemną (o ile to możliwe) i ustną przy użyciu narzędzi elektronicznych wskazanych przez nauczyciela i używanych dotychczas przez ucznia ( Google Meet, skype itd.).
4. W przypadku uczniów nie posiadających wymaganego sprzętu lub dostępu do sieci, w sytuacjach wyjątkowych egzamin może odbyć się na terenie szkoły, po wcześniejszym ustaleniu środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad BHP.
5. W sytuacji braku możliwości uczestnictwa w egzaminie ze względu na stan zdrowia uczeń informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając skan zaświadczenia lekarskiego lub oświadczenie rodzica pod wskazany adres mailowy szkoły.
6. Z egzaminu poprawkowego przewodniczący komisji sporządza protokół, drukuje go i dołącza do arkusza ocen ucznia. Jeśli to możliwe drukuje się pracę ucznia, która także zostaje dołączona do protokołu.