Informacja o klasach VII w roku szkolnym 2020/21

W roku szkolnym 2020/21 w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Zespole Szkół w Luboniu

powstają klasy:

 – dwujęzyczne, 6 godzin j.angielskiego w tygodniu, 2 godziny  j. niemieckiego,  biologia i historia częściowo w j.angielskim,

ze zwiększoną liczbą godzin j.polskiego ( decyduje ocena z j.polskiego, w drugiej kolejności z historii),

 – ze zwiększona liczbą godzin z matematyki, o przydziale do klasy decyduje ocena z matematyki na koniec roku szkolnego,w drugiej kolejności ocena z geografii, w trzeciej z biologii ( jedna klasa)

Harmonogram rekrutacji do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych w roku szkolnym 2020/2021

DataEtap rekrutacji/czynność rodzica
oddo
Postępowanie rekrutacyjne do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych
20 marca 2020 r.
(od godz. 8:00)
27 marca 2020 r.
(do godz. 15:00)
Złożenie deklaracji przystąpienia do testu predyspozycji językowych w sekretariacie szkoły (osobiście lub drogą mailową)
2 kwietnia 2020 r.
(godz. 13:30)
Sprawdzian predyspozycji językowych
8 kwietnia 2020 r.
(godz. 12:00)
Ogłoszenie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych
26 czerwca 2020 r.
(od godz. 10:00)
30 czerwca 2020 r.
(do godz. 15:00)
Złożenie świadectw ukończenia klasy VI w sekretariacie szkoły
1 lipca
2020 r.
(godz. 12:00)
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
1 lipca
2020 r.
(godz. 12:00)
3 lipca
2020 r.
(godz. 15:00)
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia przez złożenie oryginału świadectwa, jeśli nie było złożone wcześniej
6 lipca
2020 r.
(godz. 13:00)
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
Procedura odwoławcza
 od 6 lipca 2020 r.W terminie 7 dni od dnia opublikowania list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły, danej klasy.
W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
Postępowanie uzupełniające na wolne miejsca do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych
24 lipca
2020 r.
(godz. 9:00)
28 lipca 2020 r.
(godz. 13:00)
Złożenie deklaracji przystąpienia do testu predyspozycji językowych w sekretariacie szkoły (osobiście lub drogą mailową)
29 lipca
2020 r.
(godz. 10:00)
Sprawdzian predyspozycji językowych
31 lipca
2020 r.
(godz. 10:00)
Ogłoszenie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych
3 sierpnia 2020 r.
(od godz. 9:00)
5 sierpnia 2020 r.
(do godz. 13:00)
Złożenie świadectw ukończenia klasy VI w sekretariacie szkoły
7 sierpnia 2020 r.
(godz. 10:00)
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
7 sierpnia 2020 r.
(godz. 10:00)
10 sierpnia 2020 r.
(godz. 13:00)
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia przez złożenie oryginału świadectwa, jeśli nie było złożone wcześniej
11 sierpnia 2020 r.
(godz. 10:00)
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
od 11 sierpnia 2020 r.Procedura odwoławcza

Zasady przyjmowania uczniów do klas dwujęzycznych.

Do oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się w pierwszej kolejności ucznia tej szkoły, który:

  1. otrzymał promocję do klasy VII;
  2. uzyskał pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną – 30 procent.

W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, o którym mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  1. wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;
  2. wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego;
  3. świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział, o którym mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 kryteria przyjęć do publicznych placówek wychowania przedszkolnego ust. 2.

W przypadku wolnych miejsc do oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego mogą być przyjęci kandydaci niebędący uczniami tej szkoły, którzy przystąpili do postępowania rekrutacyjnego. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio.

W związku z tym komisja rekrutacyjna przeliczy na punkty wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, ocenę z j .polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego oraz uzyskanie świadectwa promocyjnego do klasy VII z wyróżnieniem.

  1. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, o którym mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    • wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;
    • wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego – max 54 punkty, przy czym za oceny wyrażone w stopniu:
      • celującym – przyznaje się po 18 punktów
      • bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
      • dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
      • dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
      • dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
    • świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem– 7 punktów.
  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział, o którym mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tj.:
    1. wielodzietność rodziny kandydata;
    2. niepełnosprawność kandydata;
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
    7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.