W roku szkolnym 2020/21 w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Zespole Szkół w Luboniu
powstają klasy:
– dwujęzyczne, 6 godzin j.angielskiego w tygodniu, 2 godziny j. niemieckiego, biologia i historia częściowo w j.angielskim,
–ze zwiększoną liczbą godzin j.polskiego ( decyduje ocena z j.polskiego, w drugiej kolejności z historii),
– ze zwiększona liczbą godzin z matematyki, o przydziale do klasy decyduje ocena z matematyki na koniec roku szkolnego,w drugiej kolejności ocena z geografii, w trzeciej z biologii ( jedna klasa)
Harmonogram rekrutacji do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych w roku szkolnym 2020/2021
Data | Etap rekrutacji/czynność rodzica | |
---|---|---|
od | do | |
Postępowanie rekrutacyjne do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych | ||
20 marca 2020 r. (od godz. 8:00) | 27 marca 2020 r. (do godz. 15:00) | Złożenie deklaracji przystąpienia do testu predyspozycji językowych w sekretariacie szkoły (osobiście lub drogą mailową) |
2 kwietnia 2020 r. (godz. 13:30) | Sprawdzian predyspozycji językowych | |
8 kwietnia 2020 r. (godz. 12:00) | Ogłoszenie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych | |
26 czerwca 2020 r. (od godz. 10:00) | 30 czerwca 2020 r. (do godz. 15:00) | Złożenie świadectw ukończenia klasy VI w sekretariacie szkoły |
1 lipca 2020 r. (godz. 12:00) | Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych | |
1 lipca 2020 r. (godz. 12:00) | 3 lipca 2020 r. (godz. 15:00) | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia przez złożenie oryginału świadectwa, jeśli nie było złożone wcześniej |
6 lipca 2020 r. (godz. 13:00) | Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | |
Procedura odwoławcza | ||
od 6 lipca 2020 r. | W terminie 7 dni od dnia opublikowania list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły, danej klasy. | |
W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. | ||
Postępowanie uzupełniające na wolne miejsca do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych | ||
24 lipca 2020 r. (godz. 9:00) | 28 lipca 2020 r. (godz. 13:00) | Złożenie deklaracji przystąpienia do testu predyspozycji językowych w sekretariacie szkoły (osobiście lub drogą mailową) |
29 lipca 2020 r. (godz. 10:00) | Sprawdzian predyspozycji językowych | |
31 lipca 2020 r. (godz. 10:00) | Ogłoszenie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych | |
3 sierpnia 2020 r. (od godz. 9:00) | 5 sierpnia 2020 r. (do godz. 13:00) | Złożenie świadectw ukończenia klasy VI w sekretariacie szkoły |
7 sierpnia 2020 r. (godz. 10:00) | Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych | |
7 sierpnia 2020 r. (godz. 10:00) | 10 sierpnia 2020 r. (godz. 13:00) | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia przez złożenie oryginału świadectwa, jeśli nie było złożone wcześniej |
11 sierpnia 2020 r. (godz. 10:00) | Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | |
od 11 sierpnia 2020 r. | Procedura odwoławcza |
Zasady przyjmowania uczniów do klas dwujęzycznych.
Do oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się w pierwszej kolejności ucznia tej szkoły, który:
- otrzymał promocję do klasy VII;
- uzyskał pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną – 30 procent.
W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, o którym mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;
- wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego;
- świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział, o którym mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 kryteria przyjęć do publicznych placówek wychowania przedszkolnego ust. 2.
W przypadku wolnych miejsc do oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego mogą być przyjęci kandydaci niebędący uczniami tej szkoły, którzy przystąpili do postępowania rekrutacyjnego. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio.
W związku z tym komisja rekrutacyjna przeliczy na punkty wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, ocenę z j .polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego oraz uzyskanie świadectwa promocyjnego do klasy VII z wyróżnieniem.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, o którym mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;
- wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego – max 54 punkty, przy czym za oceny wyrażone w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 18 punktów
- bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
- dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
- dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
- dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
-
- świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem– 7 punktów.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział, o którym mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tj.:
- wielodzietność rodziny kandydata;
- niepełnosprawność kandydata;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.