Szkoła Myślenia Pozytywnego

W ramach udziału w programie Szkoła Myślenia Pozytywnego wykonujemy zadania dotyczące komunikacji, samopoczucia, zdrowia  i odpowiedzialności. W klasie 2a w ostatnim tygodniu projektu „Mapa marzeń” zastanawialiśmy się nad wizją naszej przyszłości. Było to najbardziej kreatywne zajęcia, angażujące uczniów na każdym jego etapie. Nauczyliśmy się, jak wyznaczać w życiu cele i pracować w kierunku ich realizacji. Porównywaliśmy siebie do ulubionych bohaterów na zasadzie podobieństw i kontrastów. Użyliśmy do zadania diagram Venna. Stworzyliśmy wizję marzeń, które przedstawiały długoterminowe cele, pragnienia i plan działania, aby zbudować życie, którego pragną uczniowie. Aby do tego dojść, zaczęliśmy projektować „Mój dzień w przyszłości” – jak powinien wyglądać idealny dzień. Uczniowie przestawili idealny dzień za pomocą koła zaznaczając, jakie czynności wykonują i ile czasu na nie poświęcają. Zastanawialiśmy się,  które z nich uczniowie chcieliby rozwinąć w tym roku, a które mogą sprawić, że zaczną je robić oraz jakie kroki należy podjąć w tym kierunku. Na zakończenie wyznaczyliśmy 3 cele z Mapy Marzeń za pomocą SMART. Zastanawialiśmy się, jak zmienić nawyki uczniów, aby osiągniecie celu było możliwe do zrealizowania. Uzyskane informacje zwrotne, co zrobić, żeby cele były bardziej realistyczne i możliwe do zrealizowania dodaliśmy do listy celów i nawyków Naszej Mapy Marzeń. Realizacja zdań projektowych zaangażowała wszystkich do twórczego działania i refleksji nad sobą.

Klasa 1LB ćwiczyła z kolei komunikację i zastanawiała się nad pytaniem – co pomaga się dobrze komunikować, jakie są bariery w budowaniu dialogu, jak powinniśmy rozwijać nasze umiejętności w tym zakresie.